جیتکس آفریقا از چهارشنبه آغاز به کار می‌کند

شهر مراکش، چهارمین شهر بزرگ کشور مراکش از چهارشنبه هفته جاری میزبان نخستین دوره نمایشگاه جیتکس آفریقا، بزرگ‌ترین رویداد فناوری و گردهمایی استارت‌آپ‌ها در قاره آفریقا خواهد بود.

در این رویداد بیش از ۹۰۰ کمپانی خصوصی، نهادهای دولتی، سرمایه‌گذاران، استارت‌آپ‌ها، غول‌های فناوری و جوانانی از ۱۰۰ کشور جهان با هدف «تسریع و تسهیل فرآیند جاه‌طلبانه تحول دیجیتال قاره آفریقا» گرد هم می‌آیند.

این نمایشگاه در مرکز باب جدید شهر مراکش برگزار می‌شود و به نوشته برگزارکنندگان نمایشگاه به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد «فرصت‌های واقعی در اقتصاد دیجیتال رو به رشد را جستجو کنند، کشف کنند و به هم مرتبط شوند.»

همزمان با این نمایشگاه «همایش دیجیتال جیتکس آفریقا» برگزار می‌شود که شامل ۱۰ کنفرانس خواهد بود که در موضوع‌های مختلف از جمله «هوش مصنوعی مولد»، «شهرهای دیجیتال»، «فین‌تک»، «فناوری‌های کشاورزی (Agritech)»، «خدمات بهداشت و سلامتی»، «انرژی»، «نوآوری» و «اهداف توسعه پایدار» بحث می‌کنند.

جیتکس آفریقا همچنین به میزبانی «آژانس توسعه دیجیتال» مراکش، برنامه «بهترین ذهن‌ها (Best Minds)» را برگزار می‌کند که میزبان هزاران شرکت‌کننده از سراسر جهان خواهد بود.

غيثه مزور، وزیر مسوول در امور تحول دیجیتال و اصلاحات اداری مراکش در آستانه شروع به کار نمایشگاه جیتکس آفریقا گفت: «ما شاهد برگزاری یک رویداد تاریخی هستیم، نخستین دوره جیتکس آفریقا، بزرگ‌ترین رویداد شبکه‌سازی فناوری و آموزش کسب و کار در قاره آفریقا خواهد بود.»

مزور تاکید کرد که این رویداد یک فرصت طلایی برای استارت‌آپ‌ها و برنامه‌نویسان جوان مراکش و سراسر آفریقا است تا با سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهندگان کسب و کار و مدیران ارشد دولتی و خصوصی ملاقات و شبکه سازی کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید