درآمد توییتر از تبلیغات ۵۰ درصد کاهش یافته و جریان نقدینگی همچنان منفی است

طبق اعلام رسمی ایلان ماسک درآمد حاصل از تبلیغات ۵۰ درصد کاهش داشته و همچنین باعث جریان نقدینگی منفی در این شرکت شده است.

به گزارش irgitex به نقل از جی‌اس‌ام، به نظر می‌‌رسد که اخبار بد برای ایلان ماسک و توییتر تمامی ندارد. سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیونی ماسک در توییتر هنوز برای او حاصلی نداشته است. از طرفی مارک زاکربرگ، مدیر شرکت متا، با معرفی تردز توانسته تا به سادگی بسیاری از کاربرهایی که از دست تصمیمات ماسک به ستوه آمده‌ند را جذب کند. گفتنی است که تردز به دلیل وصل بودن به اینستاگرام مزایای قبلی فراوانی داشت و با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد دور از ذهن نیست که از تردز چنین استقبالی شود.

امروز ایلان ماسک در توییتی از اخبار بد بیشتری در پشت صحنه توییتر پرده برداشت. طبق اظهارات وی وضعیت درآمدی توییتر در حالت خوبی قرار ندارد: «ما هنوز در جریان نقدینگی منفی هستیم و علت آن از دست دادن ۵۰ درصد درآمدزایی تبلیغات و همچنین بدهکاری‌های سنگین است. ما برای انجام دادن هرکار دیگری نیاز داریم تا ابتدا به جریان نقدینگی مثبت برسیم.»

جریان نقدینگی منفی همانطور که از اسمش پیداست به معنی این است که مقدار پول خارج شده از شرکت بیشتر از مقداری است که وارد آن می‌شود. اینطور که به نظر می‌رسد شرکت‌های تبلیغاتی زیاد از تصمیمات ایلان ماسک راضی نیستند و به گفته‌ی آن‌ها او در توییتر یک خرابی بزرگ به بار آورده که به این سادگی قابل جمع شدن نیست.

ماسک در این مدت حرکات عجیب زیادی روی توییتر پیاده کرده که احتمالا بزرگ‌ترین‌ها اعمال محدودیت بر تعداد توییت‌هایی بود که کاربران می‌توانستند بخوانند. این محدودیت ساعت‌ها ادامه داشت و این شبکه اجتماعی را فلج کرده بود. تقریبا دو ماه پیش ماسک اظهار کرد که تبلیغ‌کنندگان در حال برگشت به توییتر هستند و به زودی جریان نقدینگی برای این شبکه اجتماعی مثبت خواهد شد. به گفته وی اکثر شرکت‌هایی که قدیما در توییتر تبلیغ می‌کردند «در حال برگشت هستند یا گفته‌ند که دارند بر می‌گردند».

با این حال بنظر می‌رسد که گفته‌های دو ماه پیش ماسک به واقعیت تبدیل نشده و وی همچنان با جریان نقدینگی منفی دست و پنجه نرم می‌کند. طبق تحقیقات شرکت Sensor Tower، درآمد توییتر از تبلیغات در دوماهه ابتدایی سال جاری با کاهش ۸۹ درصدی به ۷.۶ میلیون رسیده بود. این در حالی است که قبل از خریده شدن توییتر توسط ایلان ماسک و بین بازه‌ی سپتامبر و اکتبر سال گذشته، حدود ده شرکت تبلغاتی نزدیک به ۷۱ میلیون دلار برای تبلیغات در این پلتفرم خرج کرده بودند. بنظر می‌رسد که رفتارهای عجیب ماسک در قبال سیاست‌گذاری های توییتر و همچنین عوض شدن یک باره این سیاست‌ها باعث شده تا اکثریت تبلیغ‌کنندگان به سرعت از این پلتفرم خارج شوند. به طور کلی با وجود رقیبی مانند تردز، ماسک باید تلاش کند تا هرچه سریعتر به وضعیت توییتر سر و سامان بدهد. البته طبق شواهد برعکس این موضوع در حال رخ دادن است و توییتر بیشتر و بیشتر به سمت آشوب می‌رود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید