شرکت آرم یک قدم دیگر به عرضه اولیه سهامش در بازار آمریکا نزدیک‌تر شد

شرکت آرم که معماری تراشه‌هایش تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند وجود دارد، از سال 2016 تحت تملک سافت‌بانک ژاپن درآمد. این شرکت ژاپنی حالا پس از گذشت 5 ماه از مکاتبات اولیه درخصوص عرضه اولیه سهام این شرکت در آمریکا، درخواستی را به بازار بورس نزدک ارسال کرده است تا سهام این شرکت را با نماد ARM عرضه کند.

به گزارش ایران جیتکس به نقل از دیجیاتو، در این اسناد اشاره‌ای به قیمت سهام این شرکت نشده است، اما سافت‌بانک اخیراً 24.99 درصد دیگر از سهام آرم را که در اختیار آن‌ها قرار نداشت، تصاحب کرد و حالا گفته می‌شود که ارزش این شرکت به 64 میلیارد دلار رسیده است. این رقم از افزایش دوبرابری ارزش این شرکت نسبت به رقم 32 میلیارد دلاری هفت سال پیش که سافت‌بانک برای خرید این شرکت پرداخت کرده بود، حکایت دارد.

ورود آرم به بورس، بزرگ‌ترین عرضه اولیه سهام سال 2023 خواهد بود

تک‌کرانچ نوشت تحلیل‌گران انتظار دارند که عرضه اولیه سهام آرم بزرگ‌ترین عرضه اولیه سال 2023 باشد، اما همه آن‌ها با سافت‌بانک درباره ارزش این شرکت هم‌نظر نیستند. برای مثال، تحلیلگران شرکت Bernstein ماه پیش براساس بررسی‌های مقدماتی اطلاعات مالی موجود تخمین زدند که آرم حدود 40 میلیارد دلار می‌ارزد.

بااین‌حال، مشخص نیست که Bernstein با توجه به اطلاعات مالی جدید این شرکت از فرم عرضه اولیه F-1 که شامل سود خالص 524 میلیون دلاری از مجموع درآمد 2.62 میلیارد دلاری در سال مالی 2023 می‌شود، پیش‌بینی خود را تغییر می‌دهد یا خیر.

آرم در سال 2020 تصمیم داشت در معامله‌ای به ارزش 40 میلیارد دلار، به زیرمجموعه انویدیا تبدیل شود. اما این معامله نهایتاً در ماه فوریه 2022 به‌خاطر فشارهای رگولاتورها لغو شد. آرم حالا برای تأمین سرمایه‌های موردنیاز خود به‌دنبال عرضه اولیه سهامش است.

آرم در فرم F-1 از 22 نگرانی با عنوان «مؤلفه‌های ریسک» نیز نام برده. برای مثال، این شرکت نگران است که مشتریانش به‌جای استفاده از پردازنده‌های آرم تصمیم بگیرند مجوز معماری‌های این شرکت را تهیه کنند و پردازنده‌های خود را بسازند. احتمالاً به همین دلیل است که در ماه آوریل در گزارشی گفته شده بود آرم کار توسعه نیمه‌رساناهای پیشرفته خود را شروع کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید