هند می‌خواهد به سازنده ریزتراشه بدل شود

شرکت میکرون تکنولوژی در هند خط تولید ریزتراشه راه‌اندازی خواهدکرد. هند می‌خواهد وابستگی خود به واردات ریزتراشه را کاهش دهد.

به گزارش irgitex به نقل از جی‌اس‌ام، تارنمای تکنولوژی به نقل از فایننشال تایمز نوشت، هدف‌گذاری هند کسبِ توان‌مندی‌های لازم برای تولید ریزتراشه تا پایان 2024 میلادی است. هند فعلا از قابلیت‌های صنعتی لازم برای ساخت ریزتراشه در داخل، برخوردار نیست. اما دولت فعالانه می‌کوشد در داخل کشور صنعت نیمه‌رسانا برپا کند. لذا تلاش‌هایی در جریان است تا تاسیسات لازم برای تولید نیمه‌رسانا در هند ایجاد و تحقیق‌وتوسعه در این حوزه تشویق شود. در سال‌های اخیر برای تقویت توان‌مندی‌های هند در عرصه نیمه‌رسانا و کاهش وابستگی کشور به واردات، از ابتکارات و سرمایه‌گذاری‌های متعددی سخن رفته است.

فایننشال تایمز در یکی از گزارش‌های اخیرش می‌گوید، قرار است هند ساخت کارخانه مونتاژ نیمه‌رسانای خود را از ماه میلادی اوت آغاز کند و برای شروع تولید ریزتراشه‌های ساخت داخل زمان‌بندی تعیین کرده است.

به‌گفته آشوینی وایشناو، وزیر فناوری اطلاعات هند، قرار است شرکت میکرون تکنولوژی اوت امسال ساخت خط مونتاژ و تاسیسات آزمایش تراشه را در گجرات آغاز کند. سرمایه لازم برای طرح یادشده 2.75 میلیارد دلار برآورد می‌شود. 

به احتمال زیاد، ایجاد منظقه اختصاصی تولید لوازم الکترونیکی و ارائه مشوق‌ها و یارانه‌های بیشتر برای جذب شرکت‌های فعال در صنعت نیمه‌رسانا نیز بخشی از همین تلاش‌ها خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید