اپل در حال کار بر روی هوش مصنوعی اختصاصی خودش است

اپل در حال کار روی هوش مصنوعی مولد اختصاصی خود است و این کار میتواند بازار گوشی و تجهیزات رایانه ای و از همه مهمتر آینده هوش مصنوعی را دگرگون کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارشی از بلومبرگ این هفته منتشر شد که نقل از منابع ناشناس آگاه ادعا می کنند سازنده آیفون چارچوب خود را برای مدل های LLM در تلاش برای رقابت با ChatGPT و Google Bard را در OpenAI ایجاد کرده است.

اپل با استفاده از این فریم ورک جدید به نام “آژاکس” یک سرویس چت بات ایجاد کرده که ظاهراً مهندسینش آن را Apple GPT می‌نامند.

به گفته منابع، هر دو چارچوب و چت بات در سال گذشته توسعه یافته اند. اما در حالی که رقبایی مانند OpenAI و گوگل به عرضه پیشنهادهای خود برای عموم ادامه داده اند، اپل به آرامی این کار را پیش می برد و تا به امروز هیچ برنامه مشخصی برای در دسترس قرار دادن GPT اپل اعلام نکرده است.

در عوض ظاهراً تلاشی بین شرکتی را آغاز کرده است که شامل هوش مصنوعی، نرم‌افزار و مهندسان خدمات ابری خود می‌شود تا جزئیات دقیق‌تری از جمله نحوه پیاده‌سازی هوش مصنوعی در محصولات و خدمات مختلف خود و نحوه ارائه آن به مصرف‌کنندگان را بررسی کنند.

این می تواند تفاوت را ایجاد کند، زیرا با شتاب گرفتن ChatGPT و Bard در دنیای واقعی، ممکن است اپل دیر ظاهر شود اما باز مثل همیشه بازار را تکان دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید