فروش گوشی در آمریکای شمالی نسبت به پارسال ۲۴ درصد کاهش داشته است

آمریکا در کنار هند و چین، جزو بزرگ‌ترین بازارهای فروش گوشی در جهان به حساب می‌آید که همه علاقه به کسب سهم در آن دارند. حالا آمار فروش گوشی در این بازار برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

موسسه Counterpoint نتایج تازه‌ترین تحقیقات بازار موبایل که به صورت دوره‌ای انجام می‌دهد را منتشر کرده و حالا مشخص شده که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، فروش گوشی در آمریکا با کاهش قابل توجه ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در ۲۰۲۲ مواجه بوده است. البته اینکه روند فروش گوشی در آمریکا منفی بوده جای تعجب ندارد زیرا بازه ۶ ماهه قبل هم فروش گوشی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

از جمله تولیدکنندگانی که بیشترین کاهش در بازار آمریکا را تجربه کرده‌اند، برندهایی نظیر سامسونگ، موتورولا و TCL-Alcatel بوده‌اند. سامسونگ کاهش ۳۷ درصدی در فروش را تجربه کرده، موتورولا کاهش ۱۷ درصدی و TCL-Alcatel هم کاهش ۶۹ درصدی را پشت سر گذاشته‌اند. بازیگر بزرگ دیگر این بازار یعنی اپل هم با کاهش در فروش مواجه بوده اما تنها ۶ درصد که نسبت به بقیه، بسیار کمتر است.

این در حالی است که اپل تقریبا تا دو ماه آینده نسل جدید پرچمدارانش تحت سری آیفون ۱۵ را هم معرفی خواهد کرد که قطعا فروش آیفون‌ها در سه ماهه سوم و چهارم امسال را بیشتر می‌کند. تنها بازیگری که در این سه ماهه در فروش‌اش رشد را تجربه کرده، گوگل بوده که ۴۸ درصد رشد را پشت سر گذاشته اما با توجه به سهم بسیار کمی که از این بازار داشته، این رشد قابل توجیه است.

جدا از همه این آمارهای فروش، بد نیست بدانید که اپل با ۵۵ درصد سهم بازار، سلطان بازار گوشی‌های آمریکا به حساب می‌آید. رتبه بعدی در داشتن سهم بازار هم به ترتیب به سامسونگ با ۲۳ درصد و موتورولا با ۹ درصد می‌رسد.

در تضاد با وضعیت قرمز بازار گوشی در آمریکا، گوشی‌های تاشو روز به روز در این کشور محبوب‌تر می‌شوند. مخصوصا حالا که بازیگرهای جدید غیر سامسونگی مثل پیکسل فولد و یا موتورولا ریزر ۴۰ و ریزر ۴۰ الترا را هم در سبد محصولات تاشو‌ بازار آمریکا نیز می‌بینیم. چند روز پیش هم که سامسونگ دو تاشوی جدیدش را معرفی کرده و به نظر مردم کم کم علاقه بیشتری به این دست از گوشی‌ها پیدا می‌کنند.

تحلیل‌گران دلیل کاهش فروش گوشی‌ها در این بازار را به شرایط بد اقتصادی که بر جهان حاکم است نسبت می‌دهند. شرایط اقتصادی باعث شده مردم کمتر به ارتقا گوشی‌هایشان تمایل داشته باشند اما باید ببینیم در سه ماهه سوم امسال این آمار چقدر تغییر خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید