تست سرعت ۱۰ گیگابیتی 5G در امارات

رگولاتور مخابراتی امارات متحده عربی از تکمیل فاز دوم تست‌های پیشرفته 5G با دستیابی به سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه خبر داد و آن را «تفییر پارادایم سرعت انتقال داده» نام‌گذاری کرد.

به گزارش ایران جیتکس به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتوری مخابراتی و دولت دیجیتالی امارات اعلام کرد این تست را توسط اپراتورهای منطقه خود یعنی du و e& اجرا کرده است و از پهنای باند 400 مگاهرتزی روی باند فرکانسی شش گیگاهرتز استفاده کرده و به سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دست یافته است.

دولت این کشور در اطلاعیه‌ای که در این باره منتشر کرده، آورده است: امارات متحده عربی اولین کشوری است که در منطقه و جهان به این سرعت دست یافته است.

امارات کاربردهای اصلی دستیابی به این سرعت را توسعه اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند و متاورس عنوان کرده است و رگولاتوری این کشور این آزمایش را «تغییر پارادایم در سرعت انتقال داده» توصیف کرده که از پروژه‌های آینده شامل فناوری نانو، تشخیص از راه دور در مراقبت‌های بهداشتی، خودروهای خودران در حمل‌ونقل و مدیریت تاسیسات صنعتی پشتیبانی خواهد کرد.

ماجد سلطان المسمار، مدیرکل رگولاتوری و دولت دیجیتال امارات در این باره گفت: در این آزمایش از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده که از طریق آن امکان بیشترین بهره‌برداری از 5G فراهم شده و امارات امیدوار است از نتایجی که به دست آورده در جهت جهش کیفی فناوری و نه تنها بهبود کیفیت خدمات ارائه شده گام بردارد. او، دستیابی به این هدف را زمینه‌ساز نوآوری‌های آینده، پیشبرد تحول دیجیتال در جهت تحقق اهداف چشم انداز امارات ۲۰۳۱ با استقرار پیشرفته‌ترین و برترین‌های سیستم‌ها در حمایت از اقتصاد و جامعه دانش‌محور دیجیتال عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید