نخستین دوره جیتکس آفریقا خرداد ماه برگزار می‌شود

نخستین دوره نمایشگاه جیتکس آفریقا، ۱۰ تا ۱۲ خرداد سال جاری در مراکش، در شهر مراکش برگزار می‌شود.

به گزارش irgitex، جیتکس گلوبال بعد از ۴۱ سال سابقه موفق برگزاری نمایشگاه فناوری در امارات متحده عربی، امسال علاوه بر نمایشگاه جهانی در دبی، نمایشگاه ویژه آفریقا را در مراکش برگزار می‌شکند.  هدف از این نمایشگاه ایجاد پیوند میان نوآوران فناوری، دولت‌ها، کسب و کارهای نوپا، سرمایه‌گذاران و هاب‌های جهانی نوآوری برای سرعت بخشیدن، همکاری و بررسی همکاری‌های جدید در قاره نوظهور فناوری جهان است.

نخستین دوره جیتکس آفریقا خرداد ماه امسال با تمرکز بر جلب توجه جهان فناوری به توانایی‌های بالقوه جوان‌ترین قاره جهان و شکل دادن به یک چشم‌انداز متصل‌تر، پایدارتر، فراگیرتر و اقتصاد فناوری محور دیجیتال در این قاره است.

جیتکس آفریقا در همکاری با آژانس توسعه دیجیتال مراکش (ADD) برگزار می‌شود.  ADD یک موسسه دولتی با رویکرد تحول دیجیتال در مراکش است که تحت مدیریت وزارت تحول دیجیتال و اصلاحات اداری مراکش فعالیت می‌کند.

چرا آفریقا؟

با توجه به سن متوسط پایین جمعیت آفریقا، دیجیتالی شدن در این قاره دیگر یه انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.  جهش‌ها دیجیتالی که در حوزه بانکداری و ارتباطات رخ داده‌است می‌تواند در دیگر حوزه‌های صنعت هم اتفاق بیافتد و به نوآوری سریع در این قاره شتاب بدهد.

سیاست‌گذاران در قاره آفریقا، روز به روز بیشتر به سمت اتخاذ سیاست‌های دوست‌دار فناوری می‌روند و سرمایه‌گذاری در آفریقا در حال رشد است.  تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که حجم بازار فناوری در آفریقا از ۱۱۵ میلیارد دلار در حال حاضر تا سال ۲۰۵۰ به ۷۱۲ میلیارد دلار برسد.  بنیان‌گذاری کسب و کارهای نوپا در آفریقا در شش سال گذشته، شش برابر بیشتر از بقیه دنیا بود و این قاره که تا پیش از این بدون استارت‌آپ‌های یونیکورن بود، اکنون ۷ یونیکورن دارد که ۴ تای آنها سال گذشته تاسیس شده‌اند.

کشف استعدادهای نو در آفریقا نیز از هر جای دیگر جهان شتاب بیشتری دارد.  مایکروسافت و گوگل به تازگی میلیاردها دلار برای ایجاد هاب‌های کشف استعدادهای نو در آفریقا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اکنون ۵۲۲ میلیون نفر (۴۰ درصد) از جمعیت آفریقا به اینترنت دسترسی دارند.  پیش‌بینی می‌شود که ۴۵ درصد از جمله آفریقا تا سال ۲۰۲۵ در شهرها زندگی کنند.  نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت آفریقای جنوب صحرا زیر ۳۰ ساله هستند که این قاره را به محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید فناوری تبدیل می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید